Секрети саморозвитку

П’ять основних психологічних факторів, які заважають вам освоїти іноземну мову

Міркувати про різного роду бар’єрах при вивченні іноземних мов люблять багато. Хочу підтримати цю традицію, але з упором на психологічні чинники і з урахуванням мого досвіду роботи як психологом, так і перекладачем. Фактор 1.

Відсутність реальних цілей і потреб у вивченні мови «вивчити мову» приречена на провал, тому що це мета штучна, що не відповідає реальним потребам людини. Мова-це засіб, а не мета. Засіб спілкування, засіб пізнання світу, засіб заробляння грошей, нарешті.

Іншими словами, пізнання світу, спілкування, фінансове благополуччя – це реальні потреби. Мова може бути одним із засобів, які застосовує людина для задоволення цих потреб. Якщо у вас немає реальної потреби, яку Ви можете задовольнити за допомогою вивчення мови, то вам буде складно його вивчити, тому що будуть включатися лінь, самосаботаж і прокрастинація ))Фактор 2.

Наявність негативу, пов’язаного з процесом навчанняпечально, але факт: у багатьох людей шкільні роки асоціюються з глибокими негативними переживаннями. Найчастіше ці переживання пов’язані з невдачами в навчанні, з острахом іспитів і різного роду тестувань, з негативними оцінками, насмішками однокласників та іншими «принадами» шкільного життя. Начебто школа вже давно позаду, але я багато разів помічав, як дорослий, солідна людина, потрапляючи в ситуацію іспиту, починає боятися і переживати точно так же, як тоді, в школі.

.. або навіть просто відкриває підручник, читає перші рядки і починає відчувати гостре бажання залишити це заняття, тому що не хочеться, не подобається, тому що все в людині протестує проти того, щоб знову опинитися в неприємній і болючою ролі учня.

Фактор 3. Неприсутствіедумаю, ви не раз спостерігали, коли людина присутня фізично, але в думках він десь дуже далеко..

. У такому стані він просто не сприйме те, чому намагаються його навчити. Стан неприсутності може бути свого роду захисною реакцією при контакті з людиною, що говорить іншою мовою.

Наприклад, я чую іноземну мову, не розумію, відчуваю замішання, це неприємно, я хочу від цього неприємного стану позбутися. А найпростіший спосіб позбутися-це просто не слухати, ігнорувати, не бути присутнім, не сприймати. Фактор 4.

Відсутність зрозумілого і здійсненного плану вивчення язикаякщо ви займаєтеся самостійно, то у вас повинен бути свій чіткий і зрозумілий покроковий план освоєння мови. Природно, кожен крок цього плану повинен бути виконаємо, інакше весь план не вийде реалізувати. Якщо ви десь вчитеся, то вам треба знати план навчання і переконатися, що ви зможете пройти всі необхідні етапи.

Фактор 5. Ігнорування своїх досягненьв старому фільмі про Попелюшку були такі слова: – ти заслужила сьогодні похвали..

. – (паж рахує на рахунках) 333 рази! – А вони..

. – не похвалили жодного разу!І далі хрещена говорила Попелюшці, що дуже шкідливо не їздити на бал, коли ти цього заслуговуєш. Дуже важливо не забувати давати собі підтвердження (похвалити себе, якось відзначити подію, просто сказати собі «я це зробив» і т.

п. ), якщо ви пройшли якийсь етап, отримали потрібний результат, зробили справу, нехай навіть не таке вже значне, як вам здається. Тоді всі “компоненти вашого я” будуть розуміти, що просування є і це додасть додатковий імпульс вашому руху.

Відсутність підтверджень призводить до таких неприємних ефектів, як вигорання, недолік енергії, відсутність бажання що-небудь робити. Так що не забувайте хвалитися себе!Підсумок-значить озброєний! Дізнатися більше про перешкоди при вивченні іноземної мови можна на одному з моїх курсів. Якщо у вас є свій особистий досвід освоєння іноземних мов-поділіться з нами в коментарях!Всі теми і публікації можна знайти в рубрикаторі каналу.

Related posts

Leave a Comment